سنگ درمانی

خواص سنگ عقیق بلولیس Bluelace Agate

خواص سنگ عقیق بلولیس Bluelace Agate چیست ؟

خواص سنگ عقیق بلولیس Bluelace Agate چیست ؟
همان گونه که می دانید، سنگ عقیق یک گوهر بسیار گرانبها در ساخت جواهرات می باشد و این جواهرات عقیق در سرتاسر دنیا دارای طرفداران بی شماری هستند. خانواده سنگ عقیق بسیار گسترده و متنوع بوده و هرکدام از انواع عقیق دارای رنگ و طرح خاصی می باشد. یکی از از انواع عقیق ها، سنگ “عقیق بلولیس” می باشد که به عنوان “رنگین کمان زمین” شهرت یافته است. چرا که دارای الگوی ساختاری پیچیده و نوار آبی روشن و سفیدی بوده و به همین دلیل به این نام مشهور شده است. این گوهر زیبا دارای درجه سختی 7 می باشد. معادن سنگ عقیق بلولیس بیشتر در مناطق جنوب آفریقا و نامیبیا وجود دارد. سنگ عقیق بلولیس برای افرادی که در انتقال پیام و مفاهیم به دیگران دارای مشکل هستند و نمی توانند منظور خود را به خوبی به دیگران منتقل کنند و هم چنین برای افرادی که به دنبال ماهرانه سخن گفتن می باشند بسیار سودمند است.

خواص سنگ عقیق بلولیس:
عقیق بلولیس سنگی ملایم و آرامش بخش است که سبب ایجاد آرامش خاطر در افراد می شود.

این سنگ همانند تمامی سنگ های خانواده عقیق، به سنگ خوش شانسی و شفادهی مشهور است.

این سنگ موقعیت های سخت ارتباطی را در زمان های دشوار آسان می کند.

به همراه داشتن سنگ عقیق بلولیس سبب افزایش اعتماد به نفس و در نتیجه تقویت توانایی صحبت کردن در جمع نیز خواهد شد.

عقیق بلولیس الهام بخش وفاداری و اعتماد به نفس می باشد.

به روند درمان اختلالات پانکراس و بهبود گردش خون در بدن کمک می کند.

از آنجا که بلولیس نیز عضوی از خانواده سنگ عقیق می باشد، خاصیت حفاظتی داشته و سبب دفع چشم زخم و نظرات بد خواهد شد.

هم چنین این سنگ در درمان سردرد و بهبود بیماری های گوارشی بسیار موثر است.

به رشد و تکامل استخوان ها کمک می کند.

سبب تقویت نیروی اراده در افراد می شود.

عقیق که چالسدونی نیز هست در اشکال مختلفی وجود دارد. هیچ سنگی مانند عقیق بطور طبیعی رنگ آمیزی خلاقانه و نوار دار ندارد، بطوریکه چالسدونی کوآرتز با لایه های متحدالمرکز با انواعی از رنگها و بافتها شکل می گیرد. هر سنگ عقیق منفرد، با پر کردن یک حفره در سنگ میزبان شکل می گیرد. در نتیجه عقیق همیشه به شکل برآمدگی گرد با دسته ای از دوایر متحدالمرکز مانند حلقه های یک تنه درخت، یافت می شود. گاهی این دسته ها شبیه چشم و گاهی با دالبری های فانتزی یا حتی منظره هایی شبیه درختان پر شاخه هستند.

در دوران باستان، عقیق بعنوان حرز جایگاه والایی داشته است. حتی گفته می شود تشنگی را فرو نشانده و از بروز تب جلوگیری می کند. افسانه هایی هست که می گوید جادوگران پارسی از آن برای تغییر جهت طوفان استفاده می کرده اند.

مجموعه مشهور سه هزار کاسه عقیق که توسط میترادیتس، پادشاه پونتوس جمع آوری شده، نشان دهنده علاقه و اشتیاقی است که در گذشته به عقیق ابراز می داشته اند. کاسه های عقیق در دوران امپراطوری بیزانس نیز همچنان مشهورند. جمع آوری کاسه های عقیق در دوران رنسانس در میان خانواده های سلطنتی اروپایی رواج داشته و موزه های زیادی در اروپا مانند لوور، نمونه های بی نظیری از آن را به نمایش گذاشته اند.

گفته می شود عقیق در تقویت قوه درک و فعالسازی قوه تحلیل و ایجاد تعادل بین حالتهای فیزیکی، عاطفی، ذهنی و روحی نقش دارد. خشم را کاهش و حسن نیت را ارتقاء می بخشد.

عقیق در درک حقیقت و پذیرفتن شرایط کمک کرده و شفاده عاطفی قدرتمندی است. حافظه و تمرکز را تقویت کرده و استقامت بدنی و صداقت را افزایش می دهد.

مانع بی خوابی شده و خوابهای خوش را تضمین می کند. شجاعت شخص را تقویت و از او در برابر خطرات محافظت می کند. تأثیری آرام بخش دارد و درک و شهود و تمرکز را تقویت کرده و به توسعه و افزایش استعداد تحلیلی فرد کمک می کند.

عقیقها از قدیمی ترین سنگهای خوش شانسی و شفادهی بوده اند. بطور کلی عقیق دارنده آن را قادر می سازد تا دوست واقعی را از دوست نما تشخیص دهد. عقیق در تغییر جهت طوفان و رعد و برق، محافظت کودکان از خطر بخصوص در سقوط از ارتفاع و نیز رونق در زندگی، نقش دارد.

عقیق به درمان اختلالات پانکراس و بهبود گردش خون کمک می کند. سنگ متعادل کننده و پاک کننده است که شکاف بین مغز و قلب را پر می کند.

انواع بیشمار عقیق که به گونه ای مبهم توسط رنگ و طرح از هم قابل تشخیصند در انواع مختلف جادوگری استفاده می شوند. با این که انواع مختلف عقیق ممکن است به خاطر خصوصیات بالا استفاده شوند، هر کدام انرژیهای سنتی دارند.

عقیق، بطور کلی سنگ برج جوزا است و نیروی اراده را تقویت می کند.

این سنگ موقعیتهای سخت ارتباطی را در زمانهای دشوار تسهیل کرده و توانایی صحبت در جمع و گفتگویی نرم را تقویت می کند. سنگی الهام بخش است که به همسویی داخلی کمک می کند و برای انجام شعبده استفاده می شده است. همانطور که در مورد همه انواع عقیق صدق می کند، این سنگ نیز سنگی حفاظتی است. به درمان آرتریت، سردرد، مسایل گوارشی، رشد و استخوانها کمک می کند.

عقیق بلو لیس برای آرامش و شادی استفاده می شود. آنرا در کف دستتان نگه دارید تا تمامی جسمتان را آرام کند.

عقیق بلولیس، سنگ برج حوت و سنگی ملایم و آرام بخش است که آرامش خاطر بوجود می آورد. در بخشش و رسیدن به مراتب بالاتر معنوی، ارتباط با فرشتگان و فعالیتهایی که با چاکرای پنجم یا گلو ارتباط دارند، کمک می کند. این سنگ موقعیتهای سخت ارتباطی را در زمانهای دشوار تسهیل کرده و توانایی صحبت در جمع و گفتگویی نرم را تقویت می کند. سنگی الهام بخش است که به همسویی داخلی کمک می کند و برای انجام شعبده استفاده می شده است. همانطور که در مورد همه انواع عقیق صدق می کند، این سنگ نیز سنگی حفاظتی است. به درمان آرتریت، سردرد، مسایل گوارشی، رشد و استخوانها کمک می کند.

نحوه نگهداری و شارژ سنگ عقیق بلولیس:
عقیق بلولیس سنگی سخت به شمار می رود اما باید از آن در برابر ضربات فیزیکی و ساییدگی محافظت نمود. به منظور تخلیه این سنگ از امواج منفی، می توانید هفته ای یکبار آن را در آب جاری شستشو دهید و به منظور شارژ مجدد، سنگ را در زیر نور خورشید قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *